Förlossnings berättelse Millie!

Millie Tove Louise
2010-05-19



Natten den 17 till 18 maj så vaknar jag och undrar om jag kissat på mig..Märkte väl nästan inte av det mer än att
jag fick byta trosor åtskillda ggr den natten.
Tänkte inte mer på det och sov vidare.
18 Maj gick jag ner till Öppna förskolan med Nellie och  busa och lekte.
Pratade med några vänner och sa att jag troligtvis hade fått förvärkar nu(irriterande mensvärk) och jo det trodde väl dom oxå då det var ju nu 14dagar kvar tills BF.
Dagen gick och jag tog mig fram Rasmus och Nelllie åkte till en jobbar kompis till honom och hjälpte till med takläggning.
Jag lunka på hemma,grejja och dona, men slutade inte att (kissa på mig)!!
Så jag ringer in till förlossningen på em och får komma in vid 6.
Väl inne tar dom CTG och den visar som jag trott att jag hade förvärkar.
Men dom vill ju så klart oxå testa så att vattnet inte gått pga infektions risken.
Får höggravid klättra upp i en gyn stol med hjälp av 2 systrar och väl där uppe så höjer läkare upp mig så högt det bara gick.
Sen skulle dom testa on det var urin eller fostervatten, in med en topps(vidrigt!)
och självklart så fick han inte fram tillräckligt med vätska för att testet skule bli bra.
Så han ber systrarna i rummet att dra upp henne lite.
Min bebis i magen blir alltså upptryckt eller uppdragen i axlarna och jo men det var ju helt klart fostervatten!
Du kommer få bebis innan helgen (detta var tisdagen innan hon kom)
Jag fick " 48 timmar på mig att fixa det själv" sa han. Annars måste vi sätta igång dig.
HJÄLP tänkte jag....
Det är ju 14 dagar kvar. jag ska ju ha Nellie själv (då Rasmus skulle jobba i veckan) så här har vi inte tid med barn inte!!
Men ack så lite man har att säga om den saken ;) !
Jag gick iaf från sjukan och hem är väl knappt en km och jag hade ju inte ont så varför inte??
Pratade med min Pappa hela vägen och väl hemma frågar min nervösa sambo Rasmus om han ska ringa och säga att han inte kommer imorgon till jobbet.
-Nej nej, säger jag, det kommer inte hända något än!
Haha!!
Några timmar senare vid ca 23 går vattnet PÅ RIKIGT!
OJ vilken känsla.
Jag låg i sängen och bara tok skrattade och Rasmus blev genast mer nervös och ville att jag skulle gå till toan men det gick ju inte att sätta sig upp..Haha det bara forsa!

Ringer in till förlossningen och dom säger att jag är varmt välkommen!
Men jag ska stanna hemma en stund till!!
Min säng är bäst!!=)
Vid 01.30 ringer jag in igen och säger att nu vill jag komma då jag börjar få rikigt ont!
Rasmus väcker Nellie som inte förstår varför hon ska få åka till farmor mitt i natten.
-Farmor sover ju nu, säger söta Nellie.
-Nej det gör hon inte, svara rasmus!! haha

Vi sätter oss i bilen och åker mot sjukan.
När man svänger in på sjukhus området får jag en värk och trycker upp händerna i taket och Nellie frågar så försiktigt från baksätet..
-Sanda, har du ont i magen??
-Mmmmmm
var det ända svaret jag kunde ge henne då.
Ramus lämnar mig och åker för att lämna Nellie hos farmor.
Jag får mitt rum ca 02.00 på natten och Rasmus kommer strax efter tillbaka.
Nu på plats vill jag inte ha lustgas.
JAG KLARA DET SJÄLV!
i ca 40 min sen fick han gå ut till dom och be dom sätta igen den:)
Haha

Systrarna kommer in och ska kolla hur mycket jag är öppen vid 03.00  och då var jag öppen 6 cm.
Bra jag vill ha epudralen!!!!!
Får den och jag och Rasmus får en timme att bara prata och skratta!
Sen sätter dom igång mig och jag får kryst värkar.
Men får höra att jag kniper....
-VAA??? KNIPER??
-ja, säger bm som ska förlösa mig och säger att du kan sätta dig på toa och jobba ner henne lite sen återgå till sängen.
-Bra okej!
Jag går in på toa med en annan syster och alla dessa ställningar och slangar, sätter mig där och får 2 krystvärkar nästa kryst värk lyckas jag få ur mig ett svagt - NEEEJ ..
och bm kommer springades och "fångar" Millie så hon håller henne över huvudet och dom får dra upp mig ståendes och hon kommer ut.
Helt underbar förlossning om man bortser från att hon höll på att födas i toan... men annars!
Gjorde inte särsklillt ont eller var särskillt jobbig...

Men nästa gång vågar jag nog inte ens gå i närheten av toan... man vet ju aldrig...





Men det är hela historien om hur världens finaste Tös kom till världen!!!

Millie Tove Louise
2010-05-19





Kommentarer
Postat av: Mormor Tove

Världens bästa Millie! Ja, vi var nervösa må du tro! Vi som skulle iväg på kryssning den dagen! Usch!!

Men det gick ju bra! =) Vi hann se henne och gosa med henne och FOTA naturligtvis så vi kunde visa upp underverket för våra vänner på kryssningen! Superstolta morfar och mormor!! Såååå underbart! Trodde inte man kunde känna så för ett barnbarn men det är något speciellt, som alla säger! Puss på er för att NI finns! <3

2011-03-24 @ 09:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0